Thursday, January 26, 2012

The one with the beach in Burhaniye

A long while ago Merve, her parents and I drove to Burhaniye, a town at the coast of the area around Balikesir. It's a one or two hour drive depending on the condition of the road. Merve's family has a summer house in Burhaniye and we spent the weekend there. It was still warm enough to go swimming. Well, actually the water was cold but once we got used to it, it was very nice. Here are some impression from the stoney beach and the coastal line.
Vor einer Weile bin ich mit Merve und ihren Eltern nach Burhaniye gefahren, eine Stadt an der Küste der Region von Balikesir. Die Fahrt dauert ein oder zwei Stunden je nach der Qualität der Straßen. Merves Familie hat ein Sommerhaus in burhaniye und wir haben das Wochenende dort verbracht. Es war noch warm genug zum Schwimmen gehen. Wobei eigentlich war das Wasser sehr kalt, aber als wir uns daran gewöhnt haben, war es sehr schön. Hier einige Impressionen von dem steinigen Strand und der Küstenlinie.









Merve at the beach //
Merve am Strand





















When Merve and I walked back to the house from the beach I saw this flower. Does somebody know its name?
Als Merve und ich vom Strand zum Haus zurück gegangen sind, habe ich diese Blume gesehen. Kennt jemand den Namen der Blume?



At night we sat on the rooftop terrace of the summer house and saw a very beautiful red moon of which I also took some photos.
In der Nacht saßen wir auf der Dachterrasse des Sommerhauses und haben einen sehr schönen, roten Mond gesehen, von dem ich auch ein paar Fotos gemacht habe.














No comments:

Post a Comment