Tuesday, February 7, 2012

The one with a small Hamburg-present for each staff member

For a few days I was home in Germany, visiting my family, giving a presentation at university, getting together with friends, doing a little bit of shopping, etc. While I was in Hamburg I bought for each teacher of my school a little present: a mug with the skyline of Hamburg, tissues with a painted picture of the "Landungsbrücken" in Hamburg and a postcard with different photos of Hamburg on which I wrote "Thank you for everything. Love and Respect, Marijke". Yesterday when school started again after the semester break, I gave the presents to the teachers and they all seemed to like it. I am happy that it was something they like.
Einige Tage war ich in zu Hause in Deutschland, meine Familie besuchen, eine Präsentation an der Uni halten, mich mit Freunden treffen, ein bisschen einkaufen gehen, etc. Als ich in Hamburg war, hab ich für jeden Lehrer meiner Schule ein kleines Geschenk gekauft: ein Becher mit der Skyline von Hamburg, Taschentücher mit einem gemalten Motive der Landungsbrücken in Hamburg und eine Postkarte mit unterschiedlichen Fotos von Hamburg, auf die ich "Vielen Dank für alles. Liebe und Respekt, Marijke" geschrieben habe. Gestern, als die Schule nach den Halbjahresferien wieder begonnen hat, habe ich die Geschenke verteilt und alle sahen so aus, als ob sie es mögen. Ich war glücklich, dass es etwas ist, was sie mögen.

Hamburg-Presents for teachers

Little note on the side: When the teachers looked at the postcards of Hamburg and said things like "Oh, Hamburg is so beautiful!", I couldn't help to smile and just say "evet" (= Turkish for "yes"). :)
Kleine Seitennotiz: Als die Lehrer die Postkarten von Hamburg angeguckt haben und Sachen gesagt haben wie "Oh, Hamburg ist so schön!", konnte ich einfach nicht anders, als zu lächeln und zu sagen "evet" (= Türkisch für "ja"). :)

No comments:

Post a Comment