Thursday, February 2, 2012

The one with snow in Balikesir

Already around Christmas time I had seen some snow but not in the city center of Balikesir and not this amount of snow. But today it was the most snow I have seen so far in Turkey (yes, I know that there is a lot of snow in the east but normally not here in the west). The first pictures I took during daylight. It had snowed the whole night and so Caro, my roommate, and I woke up to untouched snow. I went out to get some stuff from the supermarket, felt the snowflakes dancing on my nose and was reminded of skiing, winter in Germany and Austria and the warm and cozy feeling when you get home after a long walk in a winterwonderland like this. And as a little extra, this snow also feels like an early birthday present to me, because: it seems no matter where I live I always have snow on my birthday.
Schon um Weihnachten herum hatte ich hier Schnee gesehen, aber nicht im Stadtzentrum in Balikesir und nicht diese Massen. Aber heute gab es den meisten Schnee, den ich bisher in der Turkey gesehen habe (ja, ich weiß, dass es viel Schnee im Osten gibt, aber normalerweise nicht hier im Westen). Das erste Bild habe ich noch während Tageslicht gemacht. Es hatte die ganze Nacht geschneit und so sind Caro, meine Mitbewohnerin, und ich aufgewacht und haben eine unberührte Schneedecke gesehen. Ich bin nach draußen um ein paar Sachen im Supermarkt einzukaufen, habe die Schneeflocken auf meiner Nase tanzen gespürt und wurde erinnert an Skilaufen, Winter in Deutschland und Österreich und an das warme und gemütliche Gefühl, wenn man nach einem langen Winterspaziergang von draußen nach Hause kommt. Und als ein kleines Extra fühlt sich der Schnee auch noch wie ein frühes Geburtstagsgeschenk für mich an, weil: es scheint, egal wo ich wohne, ich habe immer Schnee an meinem Geburtstag.

Winderwonderland Balikesir: view from my window (1)
View from my room // Blick aus meinem Zimmer



Winderwonderland Balikesir: view from my window (2)

Winderwonderland Balikesir: back of a garden

Too bad that I did not bring my crosscountry-skies with me when I was in Hamburg a few days earlier ... can somebody please send me a pair? It would be awesome to see Balikesir while skiing.
Zu blöd, dass ich nicht meine Langlaufskier mitgenommen habe, als ich neulich in Hamburg war ... kann mir bitte jemand ein Paar schicken? Es wäre so toll Balikesir von Skiern aus zu sehen.

Winderwonderland Balikesir: Kitchen view
Cars are moving slowly on the snow-covered streets //
Die Autos fahren langsam auf der verschneiten Straße

Winderwonderland Balikesir: train is coming

Winderwonderland Balikesir: snow on trees
View from our giant balcony // Blick von unserem gigantischen Balkon

Winderwonderland Balikesir: car and pedestrians

Winderwonderland Balikesir: street under our balcony

Winderwonderland Balikesir: trees

Winderwonderland Balikesir: view from living room

Winderwonderland Balikesir: stadium covered in snow (1)
The seats in the stadium are covered in snow // Die Sitze im Stadion sind zugeschneit.

Winderwonderland Balikesir: stadium covered in snow (2)

These photos I took at 5.30pm. It hadn't stopped snowing the whole day and so now more snow covers up the ground, cars, houses and the palm trees ... for those I feel a little sorry because they probably like warmer weather.
Diese Fotos habe ich um 17.30 Uhr. Es hat garnicht aufgehört zu schneien den ganzen Tag und so bedeckt der Schnee den Boden, die Autos, Häuser und die Palmen ... die tun mir wirklich leid, denn die mögen wärmeres Wetter bestimmt lieber.

Winderwonderland Balikesir: cars are still moving

Winderwonderland Balikesir: lights are on

Winderwonderland Balikesir: dolmus on street

Winderwonderland Balikesir: tree topped with snow

Winderwonderland Balikesir: view from my window in the evening

Winderwonderland Balikesir: poor palm trees
Poor palm trees :( // Arme Palmen :(

By the way when I heared the call of prayers from the mosque in this weather I got very happy that I am not a male muslim and therefore I don't have to wash my feet and face outside of the mosque in the snow. Brrrr .... that would be too cold.
Übrigens, als ich den Gebetsruf von der Moschee bei diesem Wetter gehört habe, war ich sehr glücklich, dass ich kein männlicher Muslim bin und mir deshalb nicht meine Füße und Gesicht draußen von der Moschee im Schnee waschen muss. Brrrr .... das wäre einfach zu kalt.

No comments:

Post a Comment